Har du synpunkter, tips eller idéer?

För oss på Granngården är det viktigt att du som kund känner dig nöjd med oss. Har något blivit fel? Eller har du tips och idéer om hur vi kan bli bättre? Då vill vi gärna att du hör av dig till oss. Det är genom dina synpunkter som vi kan växa. 

1. Kontakta kundtjänst

Om du har synpunkter eller klagomål så är du i första hand välkommen att kontakta vår kundtjänst. Du når oss lättast på chatten som är öppen 08-20 alla dagar i veckan. Du kan också maila oss på info@granngarden.se eller ringa till oss, mycket kan lösas med ett samtal. 

2. Kvalitetsavdelningen

Har något blivit fel? Om du inte skulle vara nöjd med beslutet i ett ärende eller hur du har blivit bemött från Granngårdens kundtjänst, så är du välkommen att kontakta vår kvalitetsavdelning på kvalitet@granngarden.seKvalitetsavdelningen gör en fristående bedömning av ditt ärende och säkerställer att du får en ny kontakt med oss på Granngården. 

3. Extern rådgivning för dig som konsument

Har du fortsatt synpunkter på Granngårdens hantering? Då finns det flera externa instanser du kan vända dig till:

Trygg e-handel

Granngården är certifierade för Trygg e-handel och följer de riktlinjer som är uppsatta av Svensk Digital Handel för att göra dig som konsument tryggare som kund. Läs gärna mer om Trygg e-handel här. 

Allmänna reklamationsnämnden

Granngården följer även riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Till dem kan du också vända dig om du inte är nöjd med vår hantering. 

Alternativ tvistelösning

Du har också möjlighet att vända dig till EU's förenklade tvistlösning på nätet. Mer om detta kan du läsa här

Konsumentverket 

Vill du veta mer om dina rättigheter som konsument kan du också vända dig till konsumentverket. Konsumentverket har på ett bra sätt sammanfattat information till dig som konsument.

Kundtjänst >