Garanti & reklamationer

Reklamationer  

Reklamation i butik:

Reklamationer kan göras utan kostnad i alla Granngårdens butiker. Det gäller oavsett om du köpt din produkt i butik, på granngården.se eller via vår kundtjänst per telefon. Ta med en kopia av fakturan eller orderbekräftelsen till butik.

Skicka tillbaka reklamation:

För att få hjälp med att registrera och skicka tillbaka din reklamation, vänligen kontakta kundtjänst på 0771-222-444 eller maila dc@granngarden.se.

Reklamationsrätt för konsumenter gäller i enlighet med konsumentköplagen. Den ger rätt att få produkten reparerad vid produktionsfel eller annan brist hos produkten.Tidsfristen för reklamation är normalt två år från köptillfället, men kan variera beroende på avtal vid köp. Granngården lämnar 1 års garanti och 2 års reklamationsrätt. Varor som inte är rengjorda tas inte emot. Vid reklamation av elartiklar som ska installeras av behörig elektriker ska alltid installationsintyg (utfärdat av behörig installatör) bifogas. Följ de instruktioner som medföljer varan.

Läs mer om garanti och reklamation i våra köpvillkor.

Reklamation av levande växter

Levande växter kan reklameras i fall där plantan är felmärkt (dvs. kunden får fel sort etc.), plantan har fysiogena skador (intorkad, torra rötter, brända blad, emballageskador, felhantering etc.) samt om plantan har drabbats av sjukdomar och skadedjur. 

Smakgaranti 

Hur fungerar smakgarantin på foder?
På Granngården har vi smakgaranti på allt hund- och kattfoder. Lämna in ditt foder och visa upp orderbekräftelse/kvitto i närmsta Granngården-butik och du får välja en ny säck till samma värde eller få pengarna tillbaka.

Smakgarantin gäller om:

  • Din hund eller katt inte tycker om fodret
  • Minst 50 % av innehållet är kvar i förpackningen
  • Fodret lämnas tillbaka inom 30 dagar från inköpsdatum