Kundtjänst


Välkommen till Granngårdens kundtjänstsida. Här hittar du hjälp och info för dig som kund. Till exempel:


Läs gärna vanliga frågor och svar i vår FAQ för snabbast hjälp. Finner du inte svar på din fråga här, är du välkommen att kontakta oss.

Vanliga frågor och svar

Läs vanliga frågor från kunder om beställningar, frakt och leverans, betalning och returer - hitta svaret på dina frågor.

Frakt och leverans

Läs mer om våra frakt- och leveransalternativ.

Betalning

Läs mer om våra betalningsalternativ.

Köpvillkor

Här hittar du våra köpvillkor för e-handel och butik.

Retur av produkter 


Retur i butik:
Alla produkter kan returneras utan kostnad i alla Granngårdens butiker.

Gäller oavsett om du köpt din produkt i butik, på granngården.se, via Nordpost-katalogen eller telefonorder. Ta med en kopia av fakturan, kvittot eller följesedeln till butik.


Retur till granngården.se (e-handel):
Innan du returnerar produkter rekommenderar vi att du läser igenom våra köpvillkor en extra gång. I köpvillkoren finns viktig information bland annat om returer samt vilka produkttyper som är exkluderade från returrätt.

  • Kund betalar frakt i samband med byten och returer
  • Varan ska vara oanvänd och returneras i sin originalförpackning med skyddande emballage.

Ångerrätten är 14 dagar, gäller ej företagskunder. Om du ångrar dig måste du meddela oss inom ångerfristen, som börjar löpa den dag du tar emot varan.



Retursedel för utskrift

Reklamation

Reklamationer kan göras utan kostnad i alla Granngårdens butiker.

Gäller oavsett om du köpt din produkt i butik, på granngården.se, via Nordpost-katalogen eller telefonorder. Ta med en kopia av fakturan, kvittot eller följesedeln till butik.

OBS. Vid reklamationer till granngården.se ska alltid kundtjänst kontaktas först eftersom förbetald returfraktsedel ska skrivas ut och skickas till er. Vid godkänd reklamation står Granngården för returportot.

Om du vill skicka en reklamation till granngården.se - börja med att mejla din reklamationsförfrågan till reklamation@granngarden.se  eller ring 0771-222 444 (val 2). Bifoga en kopia av fakturan eller följesedeln.

 

Smakgaranti på hund-och kattfoder

Hur fungerar smakgarantin på foder?
På Granngården har vi smakgaranti på allt hund- och kattfoder. Lämna in ditt foder och visa upp följesedel/kvitto i närmsta Granngården-butik och du får välja en ny säck till samma värde eller få pengarna tillbaka.

Smakgarantin gäller om:

  • Din hund eller katt inte tycker om fodret.
  • Minst 50 % av innehållet är kvar i förpackningen.
  • Fodret lämnas tillbaka inom 30 dagar från inköpsdatum.
     

Kontakta oss

Telefontider kundtjänst:

Måndag-fredag 08.00–17.00

Vi hjälper dig via telefon eller epost när du har frågor om:

  • beställa produkter
  • sortiment
  • kampanjer och erbjudanden
  • reklamationer
  • kundklubben


Telefon: 0771-222 444


Epost: info@granngarden.se


Vi svarar på ditt mejl inom 48 timmar under helgfria vardagar.